پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 215234
رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي چهارمحال و بختياري:
سروده هاي استاد سبزواري در پيشاني اشعار انقلابي همواره خواهد درخشيد
تاریخ انتشار : 1395/03/26 12:52:08
نمایش : 1493
رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي چهارمحال و بختياري گفت: کاري در خور توجه و ماندگار است که به دل مردم بنشيند و سروده هاي مرحوم سبزواري تا ابد بر پيشاني اشعار انقلاب مي درخشد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، علي گرجي رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي چهارمحال و بختياري در گفت و گو با جهانبين نيوز ضمن تسليت در گذشت اين شاعر و اديب انقلابي گفت: استاد حميد سبزواري در واقع پدر شعر انقلاب اسلامي بود.

گرجي خدامحوري، ولايتمداري، روحيه انقلابي و مردمي بودن را از خصوصيات اين شاعر فقيد برشمرد و افزود: اين استاد گرانقدر سال ها زحمت کشيد تا انقلاب اسلامي را با شعر و ادب فارسي پيوند دهد تا بتواند اين حوزه را نيز در دل انقلاب اسلامي رشد دهد.

گرجي تقدير و تحسين بنيانگذار انقلاب اسلامي حضرت امام خميني (ره) درباره مرحوم سبزواري را گوياي ارزش کار انقلابي و فرهنگي وي دانست و تصريح کرد: امام خميني(ره) پس از شنيدن ترانه هاي او درباره آيت الله مطهري فرمودند: «انقلاب ما امروز به چنين سرودها و موسيقي‌هايي نيازمند است.

رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان چهارمحال و بختياري کار انقلابي را بسيار سخت و عمارگونه توصيف کرد و گفت: اميدواريم همه شعرا و هنرمندان بتوانند نقش خود را درباره انقلاب اسلامي با تخصص و سوز و سوادي که دارند ادا کنند و اين شورا آمادگي دارد از دسترنج و هنرها و ايده هاي اين عزيزان در برگزاري مراسم انقلاب اسلامي بهره برد.

به گفته وي کاري در خور توجه و ماندگار است که به دل مردم بنشيند و سروده هاي انقلابي و ترانه هاي ماندگار حماسي و دفاع مقدس از آن جمله است.

وي در بخش پاياني سخنانش با تجليل از مقام شامخ شهداء، درگذشتگان و پيشکسوتان انقلاب اسلامي تأکيد کرد: مرحوم سبزواري يارديرين انقلاب ، امام و رهبري بود که در جاي جاي وقايع انقلاب ، سروده هاي او به مبارزات انقلاب ، رنگ و بويي سرشار از احساس مي داد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html